söndag 15 mars 2009

Söndag me Kalas o fiint väder!


kära kära nån vilket härligt väder!!! äntligen börjar det kännas lite vårigt! alldeles för mycket snö o rusk tycker jag.. va i alla fall ut på en lång promenad me Nova i vagnen på förmiddan, hur härligt som helst! sen tänkte jag förståss att hon skulle sova kvar i vagnen när vi kom hem så jag skulle hinna dammsuga! men ki fick jag! Nova har aldrig haft större vaknare ögon än då.. och alla andra gånger det verkligen skulle passa sej att hon sov en skvätt!! men jag antar att det är livet som småbarns mamma!! man måste släppa lite på sina krav i hemmet.. de går inte att ha lika välstädat o ordning som förut.. det finns knappt nån tid över till sånt!! och ärligt talat skiter jag fullständigt i det också, jag har ju världens underbaraste vackraste sötaste härligaste dotter! hon får mer än gärna ta upp all min tid!


i alla fall va vi på kalas idag, Oliver, Novas kusin fyllde 7 år i onsdags, så nu va det partydax!

stina hade som vanligt gjort världens bästa godaste smörgåstårta.. tyvärr hann jag knappt äta nåt för Nova vaknade hela tiden ute i vagnen.


Hur tänker en 7 åring egentligen??!!Nova har lite lite skorv i huvudet, Oliver fick genast syn på det o frågade om hon hade bajs i håret? helt allvarligt också, inger festligt kiss o bajs skämt, utan helt allvarligt.

jag svarade lite så där halvstött : nä det har hon inte Oliver, tror du verkligen att hon skulle ha det?.


-Ja.


sen va de inge mer me de, bara att jag börjar undra hur barn egentligen tänker?! fattar dom inte att man inte har bajs i håret eller va då?!!

hjälp, jag måste köpa en bok om barn o läsa tills nova blir stor!!

tycker i alla fall att de är konstigt!!!


jaja, nog om det.. Väl hemma sov Nova en riktig långkörare!!! en 4 timmar powenap!!

sen efter mycket om o men vakna lillkika och fick lite mat i magen! sen vankades det ett bad me pappa medans jag kollade på beck.

Sen kom hon ut i sin fina pyamas o luktade så himla gott, riktig bäbis, alldeles varm o trött! somnade på min mage! nu sover hon skönt i sin säng! vi ska också lägga oss snart!


Godnatt o sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar